Norrberga

fredag, april 07, 2006

TGIF

Jag började med att montera lite detaljer på stegen, men instruktionen påminner väl mycket om Ikea-möblerrnas ordlösa tecknade hopsättningsbeskrivningar. Det ska nog gå att få ihop det hela. Det som kräver mest kraft är dock att tänka ut hur mycket jag ska såga bort av taket, och var jag ska spika reglarna som ska hålla fast det hela.

Efter att ha tänkt tillräckligt länge, cyklade jag ned till Konsum och köpte en liter mjölk. Sen bakade jag kanelbullar samtidigt som jag kollade uppgifterna i Ullas deklaration, ringde om en autogiroblankett och löste resten av gårdagens SvD-korsord och åt gröt. Bosse fick en påse varma bullar när han kom förbi med Ullas post. Det var dags att betala nästa års Drömhem & Trädgård, men när jag hälsade på henne lite senare, sa hon att hon inte ville ha den längre. Det får räcka med alla antiktidningar hon har. / Pelle

1 Comments:

  • Takk for bursdagshilsen på bloggen min:) Jeg har øsnket meg kommentarer helt siden jeg startet, så nå er du min helt! Keep up the good work!
    Grethe:)

    By Blogger Grethe, at 7 april 2006 kl. 19:15  

Skicka en kommentar

<< Home