Norrberga

tisdag, juni 13, 2006

Häcken

Idag började jag klippa häcken. Det tar nog minst två dagar till. Sen får jag förmodligen kratta en dag också. Jag åkte förbi Salarp och berättade hur Ulla mådde, och sen kokade jag lite gröt. Det var 28 grader både ute och inne, så jag satt inne....

Pontus har fått Skype installerat på datorn, och kunde med lite hjälp chatta med mig. Jag provade att ringa upp honom, men han har inte skaffat någon mikrofon ännu. Han och Irja kunde i alla fall se och höra mig. Leve tekniken!

Vid tvåtiden hälsade jag på Ulla, som hade lite feber. Hon kände i alla fall igen mig. Hon får näring och antibiotika och hade ett blodvärde på 118, vilket dom tyckte var godkänt. Dom tog lite prover för att se vad som orsakar febern, så hon blir nog kvar på sjukhuset till efter helgen. Dom skulle flytta henne till avdelning 20 på eftermiddagen. Där ligger Åke, som satt och tittade på fotboll när jag kom förbi. Bosse kom också just när jag gick. Vid entrén träffade jag deras kusiner, Barbro och Else, som också hade ärende till sjukhuset.

Jag tog tretåget till stan, och gunilla klev på samma vagn i Flempan. Vi hittade en present till Sara som fyller år på fredag. Vi ska på 30-årskalaset på lördag, på Boule och Berså. När vi hade tittat klart i alla skyltfönster och varit inne i några affärer, gick vi till Cesannas, och åt varsin Gourmerulle och ett glas färskpressad juice. Tänk att det kan vara så gott!

Att sedan sitta i skuggan på verandan och sippa på varasin
Caipirinha, tills det var dags för "Se om ditt hus" på teven. / Pelle