Norrberga

söndag, juni 25, 2006

Återvinning

Vi åkte till Sundbyberg och rensade köket. Det blev många vändor till soprummet som redan var knökfullt. Det var inte tömt sedan jag var där sist. Jag fyllde två blå mjölkbackar med porslin, och bar ned. Nästa vända med kastruller och stekpannor, så var det en kille där som bar ut porslinet till sin bil, så en viss självtömning gör att det blir plats för mer. Jag fick dit de sista fyra bokhyllorna från hallen, men sen fick vi ta ett par bord och en stor låda böcker med oss till vår egen återvinningsstation i Rönninge. Det verkar som om vi hinner få tomt i tid till den sista juni.

När vi var hemma igen, åt vi en lätt lunch, och sedan körde jag oc tömde båda kärrorna med grenar.

Gröna kärran ställde jag utanför Jocke, så att Bosse kan göra sig av med lite, och den nya kärran ställde jag utanför boden. Jag ska försöka tömma den på sån´t som bara tar plats.

Jag har börjat snegla på Tradera också, för att se om det finns något som kan vara av intresse för någon annan också. Om jag förstår rätt, så kostar det bara 1 krona om man inte får sin vara såld. / Pelle