Norrberga

fredag, juni 16, 2006

Transport

I morse hängde jag på släpvagnen och skjutsade Gunilla till jobbet innan jag fortsatte till Sundbyberg. Idag tömde jag garderoberna i hallen. Det blev en stor resväska med videoband, och en till med kassetband. Alla rengöringsgrejor får stå på diskbänken så länge. Sen blev det köksskåpens tur. Jag hade med mig en jättestor plastback som jag fyllde med all porslin, keramik och gamla kakelplatter mm och körde ned till grovsoprummet på en pirra. Det blev några vänder.

Anders komförbi vid tolvtiden och hjälpte mig att bära ned det vita hörnskåpet och det bruna glasskåpet till kärran. Bäddsoffan "Unhappy" skruvade vi isär och fick in i soprummet, tillsammans med några stolar. Nu är det bara hanterliga saker kvar, så det verkar hoppfullt att få det tomt innan månadsskiftet.

När jag kom hem hjälpte Jocke mig att bära det vita skåpet till hans snickarbod. Han ska rusta upp det innan det får flytta in hos honom. Det bruna står kvar på kärran tillsammans med banden, tills vår återvinningscentral öppnar i morgon.

Gunilla fick skjuts hem från avtackningslunch i Utran. jobbarkompisarna hade skramlat ihop till ett äppelträd åt henne. Det var ett Gyllenkroks Astrakan, som vi ska plantera på lämpligt ställe. / Pelle