Norrberga

tisdag, augusti 29, 2006

Superman returns

Gunilla packade ned klockradion i kartongen efter frukosten.Vi åkte och handlade lite först, och sen lämnade vi tillbaks den. Hon vill ha en som har samma funktioner men har siffror som lyser istället så att hon kan se vad klockan är när hon ligger ner. Jag ska försöka återuppliva den gamla så småningom, men jag har inte något större hopp.

Vi var på begravningsbyrån Fondkistan i Tumba också och ordnade lite inför Ullas begravning. Sen åkte vi förbi Salems kyrka och tittade på
Ullas föräldrars gravplats nere vid Bornsjöns strand. Man kan inte få en bättre plats. Där ska hon också begravas.

Tore kom förbi hemma och lämnade USB-minnet med insektsfotona och 6 ägg. När vi vattnade hans blommor och såg till hönsen så var det några minimala djur som hade invaderat min tröja i hönshuset. Jag kände att dom bet mig och plockade fram förstoringsglas och kamera när vi kom hem. Han hade visat mina foton och frågat insektsägaren vad det kunde vara. Han trodde nog på kvalster. Dom är en tredjedels milimeter stora och bits. Dom trivs inte på människor, och kan inte leva på oss, tack och lov, men dom kan som sagt bitas. Bilden är på ett som kryper på min T-shirt. Den är lika tunn som trådarna! Läbbigt!

Vi såg Superman Returns på Heron City. Det var vi två, en mamma med son och en vilsen 40-åring som delade på salongen. Det var inte mycket som hände på 2,5 timme, men det är ju skönt att veta att återväxten är säkrad. Det kan bli många supermanfilmer i fortsättningen... / Pelle