Norrberga

lördag, september 02, 2006

Morgontur

Jocke och jag åkte ut tidigt i morse och vittjade mjärdarna som legat ute över natten. Ett par timmar senare hade vi ökat på fångsten med ett par tjog till. Vi ska koka kräftorna i morgon och äta dom på fredag. Anders och Sara som inte kunde vara med att fiska den här helgen har sagt att dom kommer då.

Gunilla och jag åt frukost vid halv elva, så hela dagen blev lite skev. Jag la mig i soffan, och hon åkte till Silvan Bygg och tittade. När hon kommit hem fikade vi och åkte tillbaks till Silvan. Hon visade ett par tänkbara trägrejor att ha blommor på i badrummet och några grå klinkers som hon tyckte passade som hallgolv. Det tyckte inte jag, så vi åkte och tittade på Bauhaus i stället, men det var inte bättre där. Vi får nog hålla oss till de klinkers som vi hittade på Norfloor Kakel i Södertälje.

Straxt efter fyra skjutsade jag Jocke till bryggan. Han skulle ut och fiska kräftor med sina lärarkollegor från Tumba. Tre killar och sju tjejer på en liten ö utan trottoarer. Det blir nog en upplevelse för några av dom. / Pelle