Norrberga

lördag, oktober 14, 2006

Besök

Jag gick ut i höstvädret efter frukosten och plockade fram den längsta skarvsladden, den lilla vedkapen och hjälmen med hörselskydd och visir. Strömmen tog jag från Bosses hus, och sedan satte jag igång att kapa alla gamla grenar som legat två år bredvid nya boden. Lite av högen syns på bilden.

Peter ringde och sa att Maja hade hittat ett tivoli på Skansen, så det blev senare än tänkt med fikat. Då tyckte vi att det var bättre med en liten middag i stället, så jag åkte till Ica i Salem och bunkrade lite medan Gunilla gjorde i ordning en broccolipaj. När den var klar, gick vi till datorn och bokade en Helsingforskryssning. Den 31 oktober 16.45 åker vi med Mariella. Det var ganska utsållt med resor den närmaste tiden, men på den här turen fanns det en 2-kojers B-hytt som var ledig, och det passar bra tidsmässigt, för det är dagen efter gravsättningen.

Pontus och Irja har lovat att bjuda på lunch när vi kommer fram den 1 november, så det ser vi fram mot. Vi hoppas naturligtvis att Christel och Sture är med också, eller att vi åtminstone hinner träffa dom innan vi åker tillbaks.

Vi har dessutom bokat in två middagar och två frukostar på båten i Food Garden, så vi får väl väga oss med ett ben i taget efter den resan om inte vågen ska paja.

Peter, Ulrika, Maja och Linnéa kom just när vi var klara med resan. Maja och linnéa hade klappat ormar och Peter hade klappat en stor luden spindel. (Jag tror att den såg ut som den spindeln jag träffade en natt utanför Börjes hus i Tucson Arizona för ett par år sedan). Ulrika passade vänligt nog packningen åt dem utanför terrariet under tiden. Vi åt och pratade ett par timmar innan dom åkte vidare mot hemmet i Berg. / Pelle