Norrberga

fredag, oktober 13, 2006

Fredagshandel

Småplockade hemma lite innan jag skjutsade G till Tumba för mamografi. Jag passade på att beundra alla stora teveskärmar, telefoner och andra tekniska underdverk jag kunde hitta medan jag väntade i Centrum. Sen åkte vi hem och drack kaffe innan vi åkte till Ica Kvantum och handlade.

På eftermiddagen gick jag upp till Åke och vi gick igenom alla tabeller till hans brännvinsbok som han håller på att skriva. Gunilla skriver rent allt, men han får välja vilka recept som ska vara med när inte alla får plats. Det är ganska svårtytt ibland, för många ingredienser står med sina latinska namn i de handskrivna recepten.

Resten av dagen har mest blivit korsordslösning. Efter middagen, fisk med god sås, bakade jag kanelbullar. Peter (lillebror), Ulrika, Maja och Linnéa kommer och fikar i morgon på eftermiddagen, innan dom åker tillbaks till Berg (slussarna vid Göta Kanal). Dom ska lämna barnen hos Ulrikas syster över natten, och själva sova på hotell. Vilken lyx! I morgon ska dom på Skansen, och sedan kommer dom hit. Förmiddagen går väl åt att plocka undan och städa. / Pelle