Norrberga

tisdag, januari 23, 2007

Ramvikter och kedjor

När Gunilla åkt till jobbet, och jag läst lite i Hellbergs deckare, tog jag Åkes bil och åkte till Toyota vid Kungens Kurva. Det tog ungefär 20 minuter för dom att sätta ett pris på bilen, och sen fortsatte jag in till Carlsönerna och köpte ramvikter till snöplogen. Kedjorna sa dom var den enda sort dom hade, så jag ska kolla direkt med Stiga i stället.

På hemvägen åkte jag till en bilhandlare på söder, men där skulle jag inte vilja sälja någon bil, så jag fortsatte till Dyberg Bil AB i Hägersten. Dom la sig femton tusen under Toyotas pris, så det var inte något bra alternativ. Det skulle nog gå att få mer betalt om man säljer privat, men det tar ork och tid. Dessutom är det inte helt riskfritt att sälja dyra bilar privat.

När jag kom hem bestämde Åke att vi tar Toyotas bud. I morgon, på förmiddagen, ska jag tömma bilen på saker och stoppa i sommardäck och takräcke. Sen åker Åke och jag dit vid tvåtiden och lämna bilen, och när vi är klara kommer Gunilla från jobbet och hämtar upp oss så att vi kommer hem.

I går provade Gunilla att ta en bild på mig som skulle kunna duga till att förnya körkortet med, men det blev både röda ögon och en skugga bakom, så vi åkte till Skärholmen och tog riktiga kort för 115 kronor och postade blanketten sedan. Vi passade på att äta middag i centrumet, och valde Delicious India. G tog ingefärskyckling och jag tog lamm i en sambalröra. Bägge rätterna var både fräscha och goda. Min var det mest sting i, och vi delade på en vitlöksnan och drack läsk till. Notan stannade på 119 kronor för två. Nästan samma pris som för korten alltså, men mycket godare. / Pelle