Norrberga

söndag, januari 21, 2007

Sovmorgon

Nu förstår jag varför björnarna går i ide över vintern! Vi låg riktigt länge och drog oss innan vi orkade gå upp i morse. Det var tur att jag fällde upp vindrutetorkarna så man ser var bilen står.

Tomten Nisse syns inte alls, och när jag äntligen lyckades skotta mig fram till brevlådan, gapade den tom och innehållslös. Tidningsutdelaren har nog också gott i ide.

Gunilla läser Giraffens Tårar, och jag går ut med ojämna mellanrum och skottar lite. Det är ingen idé att ta fram trädgårstraktorn, för den klarar inte av två decimeter blötsnö. Det ska vara fint puder om den ska göra ett bra jobb. Nu gör jag bara så att vi kan köra ut bilen om vi skulle bli tvugna, och att vi kan gå till brevlådan, om det skulle bli bättre brev- och tidningsväder. / Pelle