Norrberga

söndag, april 22, 2007

Trädgårdshelg

Vi handlade lite mat på Ica Maxi för omväxlings skull. Vi var ute i det soliga men blåsiga vädret och gjorde snyggt i trädgården hela helgen. Vi har redan ved för flera vintrar, så jag har åkt upp och slängt hela den gamla plankhögen, som legat i flera år och väntat på att sågas till ved, till återvinningscentralen. Gunilla har hjälpt till och stapla plank på kärran, och krattat upp löv och kvistar som nu kom fram.

Inomhus har vi bara fått upp halva halltaket, för det var roligare att vara ute.

Hasse kom och åt middag med oss, och lovade att hämta oss 03.40 nästa söndagmorgon, och skjutsa oss till Hamngatan, där vi ska träffa resten av Katalonienresenärerna för busstransport till Arlanda.

På lördagsnatten var det fest längre upp på Rosenstigen, och några av de tämligen berusade ungdomarna, tog Rasmussons stora runda hoppmatta med sig, vid tretiden, men orkade inte längre än fram till vår brevlåda. Där stod den mitt i gatan, tillsammans med en slängd damcykel, och spärrade all trafik. Medan jag väntade på att polisen, som jag ringt efter, skulle komma och flytta den, kom Jocke i en taxi. Han fick snällt gå ur och fortsätta till fots upp till sig.

Halv fyra kom tidningsbudet åkandes. Han körde runt cykeln, och klev ur och lyckades släpa undan hoppmattan, in på Bosses sida, så han kunde köra förbi. Jag väntade inte på några poliser, utan la mig och sova igen. Klockan nio ringde jag Ewa Lena Rasmusson och vi lyckades gemensamt demontera mattan, så hon kunde köra hem den till sina barn. Det är livat på landet! / Pelle