Norrberga

onsdag, maj 03, 2006

Tomt

Sov ända till 7.30. Åkte och handlade det som behövs i en vecka. Vi ska försöka tömma frysen både på rester och på "lagrat". Nu har vi gjort en matlista fram till nästa onsdag. Vi åkte sen till Tore och fikade och hämtade en karta ägg. Vi satt ute i solen på hans veranda, och nu kan man nästan kalla det försommar.

Det känns tomt efter Flisan. Jag kom på mig själv med att kolla efter henne flera gånger. Konstigt hur snabbt man vänjer sig, även med en lånehund.

Hemma planterade vi lite och satte tidigpotatis i krukor och i bänk. Satte tre till Anders balkong också. Jag knöt fast presenningen lite bättre och åkte sen och tömde lövkärran på återvinningscentralen.

Jag ringde lite samtal till banker och till Sundbyberg, skrev mejl till Pontus, och åkte till posten och skickade rek till Tomas.

Jag hälsade på Ulla, på eftermiddagen, som låg och vilade sig. Jag satt bredvid och pratade en stund med henne. Hon är lite orolig inför operationen den 10:e.

Sen krattade jag ihop mera löv och kvistar och fyllde kärran igen innan middagen. Vi åt halstrad gravlax med lime och gräddstuvad potatis. Gunilla hade gjort Jellopudding till efterrätt. Dallrigt och smaskigt. Kaffe och teve, och nu god natt! / Pelle