Norrberga

torsdag, juni 29, 2006

Klippning

Efter att ha gjort rent kyl och frys och våttorkat golven, slängt de sista kaffekopparna mm, åkte jag till HSB-kontoret och lämnade in nycklarna till Iffas lägenhet. Bättre än så blir det inte med vanliga rengöringsmedel.

Åke, som längtar ut från sjukhuset var lite desperat när han inte fick tag i Bosse eller mig hemma. Jocke fick tag i mig, och jag lovade skjutsa honom till frisören på eftermiddagen. Han fick åka iväg om han höll sig i rullstolen och inte tog rollatorn. Han kunde själv sätta sig i bilen, och hos frisören kunde han sitta kvar i rullstolen. Jose, som frissan heter, gjorde ett bra jobb och åke var nöjd. Han har så gräsligt tråkigt på sjukhuset. Han kom precis tillbaks till middagen, och jag kunde åka in till Södertälje och hämta en 20-bitars sushi till mig och Gunilla, som jag beställt.

Vi åt varsin Mini-Magnum till efterrätt, och jag kunde plocka ut en riktigt hyfsad bild på Gunilla från den jag tog med självutlösaren samtidigt, med den nya kameran.

Vi bokade färjan till tyskland efter maten. Vi åker Göteborg-Kiel den 11 juli 19.30 med Stena Germanica. Det verkar bara finnas buffémat, för man kan inte klicka upp några restauranter på nätet. Vi som hade hoppats på något riktigt gott innan vi somnar i fönsterhytten för 2. / Pelle