Norrberga

onsdag, juni 14, 2006

Toyota

Först på morgonen tog jag ett foto på de nu riktigt vackra buskarna som vi satte förra sommaren vid muren och trappan som Tore gjorde för mer än 10 år sedan.

Efter frukosten åkte vi till Strängnäs och hämtade Åkes RAV 4. Nu hade dom bytt kopplingen och programerat nycklarna så att dom fungerade. Gunilla läste om nya bilar och jag tog en gratisfika medan vi väntade på att mekarnas lunch skulle ta slut. Vi åkte gamla vägen i makliga 70 km/h både dit och hem. Fika på verandan, och sen en tur till Kvantum, Bauhaus, Biltema, Maxi och färgaffären i Tumba.

Vi handlade mat, spiralsnodd till gardin, krassefrön, tryckspruta, och shellack. Maxi hade inte fått in reservsnöre till grästrimmern ännu.

Lunchen blev två smarriga räkstjärtsmackor och vatten, följt av en fika med rabarberkaka med vaniljsås hos Tore och Enid när vi hämtade en karta ägg. Jag måste ta med kameran nästa gång, för hönsen är jättesöta.

Sedan tog jag åkes bil till Södertälje för att hälsa på honom och Ulla. Ulla hade inte bytt avdelning utan ska vara kvar på GVA tills hon är stark nog att åka till Salarp. Hon var MYCKET piggare idag. Febern var borta och hon tittade på mig med båda ögonen hela tiden vi pratade. Hon ville att jag tar med mig lite vindruvor i morgon. Åke tyckte själv att han gjort framsteg, och ringde sin bankman för att fylla på servicekontot så att det räcker till både verkstadsfakturan och Donauresan han ska på i augusti. (om framgångarna fortskrider)

Eftersom det regnade ordentligt på både dit och hemvägen, blev Åkes bil lite renare.

Pastasallad till middag, och lite te sen framför Michael Palins reseprogram, Himalaya, fick avsluta dagen. / Pelle