Norrberga

torsdag, september 14, 2006

Duktiga

Innan Tore kom, staplade jag upp den ved som ramlat ur förra årets vedtrave. Det blir lätt så när veden torkar. Det var verkligen mysigt på sjön. Tore och jag satte hans lilla motor på Bosses båt och åkte bort till barrtorpsbryggan och drog upp Tores plåtbåt. Där finns det stora stockar som vi kunde lägga den på.

Sedan åkte vi tillbaks till Bergviksbryggan så att han kunde köra runt sin bil och vårt släp till Ekbacksbryggan. Jag åkte också dit, fast med båten. Där finns det närmaste stället där man kan backa ned med båttrailer till vattnet.

När vi hade parkerat båten hemma, fikade vi på verandan. Även Enid dök upp och fick sig en kopp.

Eftermiddagen tillbringade jag på Nordea, SEB och Sparbanken medan Gunilla kunde gå och titta i affärer. Jag fick dom
att skriva ut kapital & räntebesked och ändra adress på Ullas konton . Jag fick även blanketter av Nordea som Peter, Christel och Pontus ska skriva på för att jag ska få avluta Iffas konton nu när dödsboanmälan är registrerad. Jag ska få sådana från SEB också.

Jag hann klippa lite gräs och stapla några kubbar innan maten. Gunilla hade stekt råriven potatis som vi åt med lök, gräddfil och mycket löjrom. Det var riktigt smaskens det. / Pelle