Norrberga

tisdag, september 05, 2006

Kallt och blåsigt

I morse var det kallt inne. Det blir det när man saknar golv i delar av huset. Vi fortsatte med golvbjälkarna, och Gunilla hjälpte till med att räcka mig verktyg så att jag skulle slippa klättra så mycket. Hon hjälpte också till genom att plocka rent alla gamla löv och träbitar som låg på marken.

Dessutom kokade hon kaffe, eldade i kakelugnen, lagade lunch och en fantastisk middag. Jag behövde bara korka upp vinet. och skära itu melonen vi hade till efterrätt.

Tre nya reglar kom på plats, och alla gamla är borta utom en. Den ska jag bara hacka bort några centimeter på. Det går inte så fort att byta fyra gamla mot åtta nya, men jag ska försöka vara klar på fredag när vi ska äta kräftorna.

Vi var nere och bokade kyrkkaffet mm hos Viktor på förmiddagen. Han kommer med allt som behövs till kyrkskolan klockan ett. Vi hämtar nyckeln dagen innan, så vi hinner duka iordning då.

Vi var uppe hos Åke och kollade på rampen som snickarn satte dit. Han har beställt en ny ytterdörr också så att man slipper "runda" dörren för att komma in. Åke har tänkt att skaffa en shoprider. Det är nog tveksamt om han kan få körkortet tillbaks, men han hoppas på att dom ska ge honom en så´n i stället, så att han kan åka och handla själv. Då kan han också åka runt till killarna i matlaget. / Pelle