Norrberga

måndag, september 04, 2006

Blåst på partyt

Idag har vi bokat kaffelokal till samlingen efter begravningen, och fått klartecken på att det får plats en sten till på gravplatsen. Viktor på fiket var inte där idag, men imorgon ska vi höra om han kan fixa kaffe, bröd och tårta mm.

Jag har sågat till en av golvbjälkarna, men den sitter inte på rätt plats. Jag har bestämt mig för att vara lite slösaktig och bara ha 40 cm mellan bjälkarna så att det inte blir några sprickor i klinkerskarvarna även om det står många personer där på en gång. Det blir till att åka och köpa två plankor till när jag ändå köper golvspån- och golvgipsskivorna.

Vi var en gång till och tittade på de klinkers vi tror att vi bestämt oss för. Vi ska kolla hur många det blir och vilka storlekar på plattorna vi ska ha. Det är inte lätt att bestämma sig. Om vi nu har det?!

Det blåste smådjävlar idag, så jag var tvungen att riva ned partytältet innan det blåste över till grannen. Nu får jag väl hålla hus på uteverandan under taket när det ändå är för dåligt väder för att sitta där längre stunder.

Vi försöker hitta någon lämplig resa till värmen i oktober, men enligt Gunilla är alla alternativ förutom Thailand fel... Tro´t den som vill! / Pelle