Norrberga

lördag, september 16, 2006

Rapport från hålet

Jag startade direkt efter frukosten med att bära undan alla verktyg, bära ut alla stora skivor som täcker golvet när jag inte jobbar med det och att lägga tillbaks den uttjänta bordsskivan som jag har för att inte jag eller verktygen ska trilla ned när jag jobbar. Med mycket mäta -springa ut och såga - springa in och spika lyckades jag få ihop alla små speciallösningar i kanterna där grundmuren "är i vägen" för golv och reglar. De första asfaboardsskivorna kunde jag såga till och få på plats också.

I stort sett har vi snickrat hela dagen utom när vi skjutsade ut Jocke till skogen där han plockade svamp i några timmar. Då ringde han och blev hämtad också. Det var inte mycket svamp han hittade, men det var nog nyttigt att gå i skogen.

Till och med Anders hade varit i skogen och plockat kantareller. Heja Sara! Han som inte äter svamp.

Vi tittade på en film på teve som grundar sig på några av Saras mammas böcker också, och sen var det för mörkt för att jobba mer. / Pelle