Norrberga

måndag, oktober 23, 2006

AF och Comviq

När Gunilla åkt till jobbet, tog jag 9.33-tåget till Tumba och hedrade arbetsförmedlingen med ett besök. Det var ingen före mig, så jag fick komma in med en gång. Dom hade så klart inte tillgång till sin dator, så vi pratade lite om inget särskilt, och enades om att vi fortsätter som förut. Jag är alltid välkommen att hälsa på när jag vill, och vi ska träffas nästa gång den 2 maj 2007.

Jag gick sedan till Tumba Centrum och köpte ett Comviq kontantkort till Åke för 99 kr. Han har nu 076 200 53 49 till sin mobil som han aldrig har på. Jag tog ett 75 kronors värdebevis också.

När jag kom hem installerade jag kort och pengar, och laddade på ytterligare 50 kr via internet, så han får Comviq Knock Out, och kan ringa för 49 öre /minut de första 30 dagarna. Jag visade honom det mest elementära med telefonen, för han hade glömt det mesta.

Elbutiken i Stuvsta sa, när jag ringde, att dom för Hide-a-Lite, så jag ska åka förbi och beställa lite belysningsarmaturer vid tillfälle.

Karin Öberg hade ringt telefonsvararen och meddelat att "hennes" skog var nedlusad med höstkantareller, så vi måste dit och plocka. Gunilla och jag åker nog ut redan i morgon.

Odenlab tar 79 kronor styck för kopior från de gamla glasplåtarna, så jag ska göra bilder själv i stället.

Anders har enligt utsago återupptagit sitt bloggande, även om han skriver på engelska. (Mycket internationellt!) / Pelle