Norrberga

onsdag, oktober 18, 2006

Nystädat

Eftersom Gunilla åkte till jobbet i dag också, passade jag på att städa hennes dator. Jag brände ner alla bilder på två dvd:er och tog bort dom från hennes dator. Sedan avinstallerade jag de program jag inte tror att hon behöver, ställde in ny startordning, körde en diskrensning och slutligen defragmenterade jag hårddisken igen. Nu har hon 11,5 gigabite ledigt av 20. Innan jag började städa fanns det bara 0,7 GB ledigt. Inte illa!

G kom hem vid två-tiden och då åkte vi och handlade mat för några dagar. Nu ska hon inte jobba förrän på tisdag.

Bosse och jag åkte på anhörigträff på Säbyhemmet i Salem efter middagen. Det handlade om hemtjänst, sjukvård och all annan hjälp man som äldre kan få i hemmet. Vi är ju anhöriga till Åke, och ska försöka se till att han får den hjälp han behöver. Det svåra är att få honom att förstå vad han behöver, men det ska nog gå bra. Han klarar sig ganska bra själv nu, men allting tar mycket längre tid. / Pelle