Norrberga

lördag, oktober 21, 2006

Humle, ris och gamla foton

Idag åkte jag upp till återvinningscentralen med alla brädbitar, två gamla skottkärror utan hjul och den nedklippta humlen. Sedan fyllde vi kärran på nytt med gamla grenar och löv som vi krattade ihop, men det åker jag nog upp med i morgon.

Jag hämtade några gamla glasplåtar hos Åke, som han fått från Britta, och la dom på ljusbordet som jag lånat av Tore. Sedan fotograferade jag av dom med digitalkameran, stoppade in de nya bilderna i datorn, öppnade Photoshop och "klippte ut" varje bild för sig och inverterade dem.

Med lite trixande med ljus, kontrast och färger fick jag till några riktigt kul foton från seklets början. Jag tror att det är min mormor som sitter med dragspelet på den här bilden, (från mitten) men jag får kolla med Britta vid tillfälle. / Pelle

2 Comments:

  • Å det kan vara din farfarsfar med plommonstop, för ni är ganska lika :)

    /anders

    By Blogger Mute, at 22 oktober 2006 kl. 11:42  

  • Det skulle i så fall vara morfars far. Jag ska kolla upp det. Jag har i alla fall fåt bekräftat att det är Mojan, dvs min mormor eller din farmors mor.

    By Blogger Pelle, at 22 oktober 2006 kl. 17:25  

Skicka en kommentar

<< Home