Norrberga

onsdag, december 06, 2006

Äntligen!

Äntligen kom billaddaren med posten. Det är nå´t visst med att kunna följa paketet från NetonNet igår till Bamses utlämningsställe idag, via postens paketsökningssida. Straxt efter att jag sett att paketet var framme, skramlade det i mobilen, och sms:et (i stället för avin) kom med uthämtningsnumret.

Jag passade på att gå dit när Gunilla var på väg hem från jobbet. Då fick jag skjuts hem. Nu återstår bara att lägga upp en trevlig dagsutflykt så att vi får prova gps-mottagaren och kartprogrammet Route 66 på riktigt.

I övrigt har jag laddat släpkärran med alla slängsaker som legat ute på verandan, men det finns mer plats kvar, så det blir kanske lite gallring i morgon också.

Jocke kom och åt middag
med oss i dag. Vi hade bacon och ägg med stekt potatis till middag för vi skulle prova det chilenska vinet Mont Gras. Gunilla smakar ju bara ca 2 msk när det är fråga om rödvin, så Jocke hade lovat att hjälpa mig dela på flaskan. Det är samma vin som Pontus bjöd på, och som vi gav några flaskor till Maj-Lis av. Hur som helst tyckte vi båda att det var mycket gott, och att det passade förträffligt till bacon och ägg, och vi behöver nog inte riskera att Maj-Lis säger upp bekantskapen heller. Det blev lite kvar i flaskan, som Jocke fick med sig för att borsta tänderna i eller nå´t. / Pelle