Norrberga

tisdag, november 21, 2006

Inte så ofta

Jag försöker numera att inte skriva varje dag. Det blir inte lika tjatigt då. Alla vet ju att vi äter frukost och middag varje dag, och att vi handlar mat då och då, så jag skriver väl lite om andra saker i fortsättningen.

Ullas kamera till exempel. Jag sorterade lite saker uppe hos Bosse för ett tag sedan, och då passade jag på att ta ut en film ur hennes kamera. Bosse, som inte har någon egen fick behålla kameran. När jag kom ned till oss, tog jag ur filmen ur Iffas gamla kamera också. Jag skickade in dem till Extrafilm och beställde samtidigt bilderna på en CD.

Ullas bilder var bara två år, så där fanns ett par bilder från när jocke målade sin köksvägg och Ulla satt och tittade på, och när Gunilla och jag spikade läkt på bodtaket nedanför hennes veranda.

Det där med CD var nog bra det, för Iffas film hade suttit i kameran sedan 88.03, enligt en bit målartape på kameran, och Extrafilm skrev och beklagade att dom inte kunde göra några kort eftersom det: antingen var fel på kameran, eller: en oanvänd film etc.

På CD-skivan, hade dom konstigt nog, lyckats trolla fram lite Iffabilder från de nästan jämngrå negativen. Det var väl två bilder som var lite kul. En från köket, med Ulla i profil, och en av många bilder på moln. För att ha suttit 18 år i kameran, är dom riktigt bra. Vad man ska göra med gamla kameror är alltid ett problem. Nu för tiden ska det ju vara digitalt, och vem vill släpa på 5 kilo kamera när man kan ha en mycket bättre som ryms i bröstfickan?

Jag var hemma hos Maj-Lis och Bosse i lördags, när hon firade sin födelsedag tillsammans med Lille och Acke, Ingrid och Håkan och Annbritt med familj. Gunilla var så förkyld att hon inte kunde följa med. Maj-Lis hade gjort helstekt oxfilé med Hasselbackspotatis och kantarellsås. Grönsaker, smör och bröd och en god Cheddar fanns det också. Kaffe med tårta och avec fick vi efteråt. Det smakade riktigt gott.

Efter all mat tittade vi på 2 timmar film som Lille tog i Kina när hon och Maj-Lis var där för några veckor sedan. / Pelle

3 Comments:

  • Jag tycker visst att du ska skriva varje dag, eller i alla fall så ofta du hinner. annars glömmer man bort att läsa bloggen, och alltid händer det något intressant. /anders

    By Blogger Mute, at 23 november 2006 kl. 09:35  

  • Det tycker jag med. Jag har vant mig vid att höra vad ni har ör er till eftermiddagskaffet här på jobbet...

    /sara

    By Anonymous Anonym, at 23 november 2006 kl. 16:15  

  • Det var rackarns. Gunilla bara klagar på att jag sitter vid datorn "hela tiden", men jag ska se vad jag kan åstakomma. / Pelle

    By Blogger Pelle, at 24 november 2006 kl. 10:20  

Skicka en kommentar

<< Home