Norrberga

torsdag, november 23, 2006

På lyset

I söndags kom Anders och Sara ut och åt middag hos oss. Anders hann ju inte hem från New York till födelsedagsmiddagen. Vi bjöd med Jocke också, för att få mer ungdomlig prägel på det hela. Gunilla hade gjort goda kycklingspett med couscous, och till efterrätt åt vi äppelkaka med vaniljsås. Av Anders fick jag en vakumpump för halvdruckna vinflaskor, och av Sara fick jag "Ett öga rött" av Khemiri och "Mannen som dog som en lax" av Niemi. De ska bli trevliga att läsa efter Väderboken.

I går, onsdag, åkte jag till Örebro och lunchade med Riber och Karin. Gunilla som är rejält förkyld stannade dock hemma. Jag försökte få deras video att kunna spela in från digitalboxen, men lyckades inte komma på varför det inte gick. Jag skulle också försöka installera Norton på datorn, men det programmet var för nytt för datorn. Vi hade däremot mycket trevligt både medan jag pysslade med videon och vid lunchen. Riber berättade lite om min farfarsfar, som jag tyckte var roligt att få veta. Jag stannade inte så länge, utan åkte så att jag var hemma igen halv sex, och kunde göra stekt falukorv med stuvad vitkål till middag.

I dag fick Bosse luftvärmepumpen installerad, så nu ska han förhoppningsvis få lite lägre elräkningar.

Med Gunillas hjälp fick jag också så pass färdigt i hallen att det gick att få alla små lampor på plats. Så här såg det ut när vi slog på lyset. / Pelle