Norrberga

fredag, december 01, 2006

Snyggt

I går bytte jag ut alla gamla glödlampor i adventstakarna. I dag har jag försökt att få ordning på var dom ska stå. I morgon ska Gunilla godkänna platserna, och sen är det bara att sätta på kaffet och ta fram pepparkakorna.

Jag såg en bild på "tomten Nisse" i svenskan idag. Då tyckte jag att han kunde få flytta ut till slänten utanför matsalsfönstret.

När Gunilla kom hem från jobbet, åkte vi till Ullas grav och satte dit lyktan med ett rött ljus för att fira 1:a advent. Den lyser nog över hela helgen. Sen tände jag Nisses lykta också och gjorde i ordning varsin Frozen Marguerita, för att få lite sommarkänsla.

Framför teven provade jag att lägga ett av Ullas gamla pussel. Det var ett riktigt träpuzzel med Carl Larsonmotiv. Självklart hade en bit försvunnit. men det var kul så länge det varade.

Anders och Sara har inte hörts av, och inte har han skrivit något på sin blogg heller, men det kanske kommer.

Jocke spelar mest dataspel hemma på kammaren, och Bosse är hundvakt åt Kajsa. Dom är väldigt lika när man ser dom gå ut på promenad. / Pelle