Norrberga

söndag, januari 28, 2007

Nya hål

Idag har vi tagit det lugnt, efter Maj-Lis goda mat igår, och hållit oss hemma. Jag har mätt och mätt och skurit till en gipsskiva så den ska passa på väggen. Dessutom har jag försökt att få alla sju hålen på rätt ställen i skivan. Det gick riktigt hyfsat. I morgon ska jag nog få den på plats med lite filande här och där, och med Gunillas hjälp så att jag får upp den mot taket innan jag kan skruva fast den.

Vi har hållit full koll på fåglarna hela helgen också, och både räknat dom och kollat extra noga i fågelboken så att vi vet vilken sort det är som vi rapporterar in.

Flaggan har varit uppe nästan hela dagen, och vi firade kungens namnsdag med att göra extra stora caipirinhas.

Gunilla gillade inte mitt val av middagsrecept. Hon tyckte det var för kladdigt med två olika såser till de grillade biffarna, men jag tyckte det smakade gott, och fortsatte glatt på Gunillas tallrik när det var slut på min. / Pelle