Norrberga

torsdag, januari 25, 2007

Tur på tur

Jag hade tur på våra turer både igår och idag. När vi åkte hem från Toyota igår, såg jag äntligen en bil med registreringsnummer 074 alldeles bredvid. (Gunilla pekade ut den, för hon hade sett den när hon kom) På parkeringen vid "vårat" dagis stod 075 (det visste jag sedan tidigare), och idag när vi var och handlade vid Kungens Kurva, såg jag 076 på en parkering, och då visste jag att 077:an brukar stå vid rörmokarens hus. (Det finns ingen rörmokare där längre, men huset lär nog alltid få heta så ändå) Nu gäller det att hinna se en 078:a så att jag är ikapp Gunilla. Hon har ju förmånen att ta bilen själv till Huddinge, och det är ganska stora parkeringsplatser vid sjukhuset, men nu skiljer det bara på ett nummer. Dessutom hinner hon se en massa fler plåtar än jag, när det är jag som kör. Jag måste ju hålla ögonen på vägen och trafiken också, så när hon tjuter DÄR! så hinner jag inte alltid med att se DEN nummerplåten.

Vi gick in på ElGiganten och MediaMarkt också, och tittade på digitalmottagare åt Åke, men blev inte mycket klokare. Det lutar nog åt att vänta några veckor till. Tore har varit hos Gunnars radio i Södertälje en gång och klagat, och nästa gång kanske vi får veta vad felet med deras box är. Får dom ordning på den, är det nog den som passar bäst.

Jag fick den första plywoodskivan på plats på köksväggen, och hoppas få dit den sista i morgon. Sen blir det gipsets tur, och efter det, kan vi äntligen börja med golvet. / Pelle

2 Comments:

  • bra bra, men ni har ett tag kvar. jag såg 264 igår, i ögonfrån från bussen. bara drygt 20 nummer kvar tills jag kan gå ut och kolla på min egen bil!

    /anders

    By Anonymous Anonym, at 26 januari 2007 kl. 11:29  

  • Tänk att jag förstår inte varför du inte vill ha bilar inne i Stockholm? Hur skulle du kunna fortsätta ända till 999 utan dom? Gunilla såg 079:an idag.

    By Blogger Pelle, at 26 januari 2007 kl. 22:06  

Skicka en kommentar

<< Home