Norrberga

onsdag, februari 14, 2007

Klinkers

Efter att ha kört Gunilla till jobbet, satt jag hemma framför datorn och letade på London Transports hemsida för att se vilka resor vi ska göra i London, och vilka kort vi ska köpa.Det lutar nog åt varsitt 7-dagarskort för zon 1-2, för vi ska nog bara åka inom de centrala delarna. Då kan vi lägga till 3 pund var när vi åker till och från Heathrow.

Kakelfirman ringde och sa att våra klinkers var klara, så jag åkte och hämtade dom och säckarna med fästmassa och fogmassa. För att skära de raka bitarna fick jag låna en stor kakelskärare också.

När jag lastat ur våra 135 kilo klinkers och 30 kilo massa lade jag ut hälften av plattorna för att kolla att vi tänkt rätt, och att det blir en lagom bred kant runt om de diagonala plattorna i mitten.

När jag hämtat Gunilla bjöd jag över Tore på kaffe för att få hans synpunkter också. Det var ju han som hjälpte oss med badrumsgolvet och det blev ju fint. Han tyckte också att det såg bra ut, så jag försökte sedan att dela på den första plattan, men den ville inte alls gå av där jag hade tänkt, så jag får nog tänka om. Jag ska prova med ytterligare någon platta, men om det inte går får jag nog hyra en bättre skärmaskin. / Pelle