Norrberga

måndag, februari 12, 2007

Nytt

Jag har nu gått över till "nya" Blogger, vilket inte ska synas på själva bloggsidan, men ska enligt Google, göra det enklare att administrera. Tro de´den som vill!

I väntan på att flytspacklet ska härda färdigt ett par dagar, har jag passat på att försöka få undan lite byggprylar från vardagsrummet och köket och sorterat ett femtiotal av Iffas och Ullas gamla videoband. De flesta är fyllda med vanliga inspelade TV-program, som kan kastas eller återanvändas. Några är sådana som Pontus spelat in på Pörtö för 10 - 15 år sedan, där både Iffa och Ulla finns med. Det var verkligen kul att se. Innan jag kunde titta på dem måste jag snabbspola igenom banden,fram och tillbaks eftersom delegat och klibbat ihop under alla år. Jag ska höra med Tore om han kan hjälpa mig att lägga över dem på DvD så småningom, så att de inte försvinner, i alla fall de bitar där Iffa och Ulla är med, och kanske lite från omgivningarna, där de tillbringat så många somrar. Tack Pontus (om du läser detta) för att du spelat in dom med din kamera!

Tore kom just förbi, och godkände flytspacklet. Han fick med sig en rulle byggplast som han ska täta springor med hemma.

I eftermiddag, när Gunilla kommer hem, åker vi nog till kakelfirman och köper kakel. Vi ska kolla var vi ska hyra en kakelsåg också. Ett tiotal plattor ska skäras av diagonalt, och lika många ska skäras av två gånger per platta, så det blir nog lite pyssel innan vi har ett färdigt golv. / Pelle