Norrberga

torsdag, februari 08, 2007

Lite kladd bara

Jocke kom förbi, på väg till jobbet, just när Gunilla skulle åka till sitt jobb, så han hoppade raskt in i bilen för att få skjuts till Tumba. Jag åkte också med, men bara ned till centrum. Det enda som är öppet där klockan halv nio är fiket, så jag gick in och tog en kopp kaffe och en pistagebulle och läste SvD i en halvtimme. Sedan gick jag till Konsum och bytte till mig två nya trisslotter, och promenerade hem för att se om det stod en 085-bil vid Bergaskolan. G hade sett en där igår, men den var inte där när jag gick förbi.

Jag fyllde springorna runt gipset med svart silikonfog, och ägnade sedan resten av dagen till att rensa papper och städa lite, samtidigt som jag kollade in fjaskot i Åre och guldmedaljerna i Italien på teven.

När Gunilla kom hem åkte jag upp till återrvinningscentralen med två kartonger och en bärkasse fulla med sönderrivna papper som jag slängde i bränn-conteinern. Det är skönt att få lite bättre plats.

Gunilla var så glad att hon jobbat klart för veckan, så att hon tyckte att det nästan var fredag i dag, så jag gjorde i ordning en Frozen Marguerita åt henne och en Blue Pool till mig. (Nå´t för våra vänner i Tucson kanske) Jag passade på att använda ett nytt mätglas som vi köpte häromdagen åt Anders. Det fungerade perfekt, så han ska få det när vi träffas härnäst / Pelle