Norrberga

måndag, februari 05, 2007

Pengarna tillbaks

Efter frukosten tog vi en kort tur till Salems Centrum där vi beställde brittiska pund på banken och lämnade in det dåliga vinet på systemet. Visst är det fantastiskt att kunna köpa en flaska på ett ställe, gå till ett annat och få tillbaks pengarna utan kvitto. Det är inte många ställen som har sådan service.

Jag gick upp till Åke med posten, och kollade att han fortfarande kan se på teven. Han sa att digitalboxen fungerar dåligt på morgonen, men går bättre senare på dagen, så jag ska skriva en lathund hur han ska göra för att se bra även på morgonen.

Jag gick ut i boden och lyckades få bägge vikterna på plats och skruvade dit plogen också. Efter att ha skottat bort drivan utanför dörren för hand, kunde jag åka ut och ploga bort den nu ganska hårda snön. Den gick betydligt bättre i snön än tidigare år.

Efter de micrade kroppkakorna med skirat smör och lingonsylt (jag ska försöka ha mer kött i dem nästa gång), såg vi på det sista avsnittet av Den främmande jägaren. / Pelle