Norrberga

måndag, mars 19, 2007

Dörrfoder

Medan Gunilla vände på hatthyllan och målade andra sidan, åkte jag till Tullinge Brädgård för att köpa dörrfoder. Tyvärr hade de bytt leverantör, så det fanns bara lister från Gapro. Det är inte något fel på deras lister, (Pärlsponten och bröstlisten kommer därifrån) men deras dörrfoder och golvsocklar har för lite krussiduller enligt vårt tycke.

Jag åkte vidare till Tumba brädgård, men dom hade bara Gapro-lister också. Jag åkte förbi kakelfirman också och köpte en ny termostat till golvvärmen, för jag hade lyckats sätta en sladd på fel skruv när jag kopplade in den, så den blev varm, i stället för golvet, och luktade bränd råtta, och då var det bara att kassera den.

När jag kom hem igen, fikade vi, och sedan gick Gunilla ut och klippte bort lite torra spireastjälkar medan solen lyste en stund, och jag monterade termostaten på rätt sätt. Jag gick upp till Åke en sväng också, och spikade fast ett par lösa lister.

Eftersom jag behövde dörrfoder för att kunna fortsätta spika upp mer pärlspont, bestämde vi oss för att leta gemensamt. Vi åkte först till Fredells brädgård, vid Sickla, och tittade på deras sortiment, och därefter till Södertälje och Beijer Byggmarknad. Det var lika illa där med, men när vi svängde in till Rönninge Bygg, på hemvägen, hittade vi en annan sort som passade bättre.

Jag sågade till dom i rätta längder, och grundmålade dom i köket, innan det var godnattdags. Jag fick avbryta en timme för att se första Perssonprogrammet. / Pelle