Norrberga

fredag, mars 09, 2007

Mera färg, slip och lite skruv

Vi fortsatte med samma saker idag också. När jag slipat färdigt de spacklade delarna, skruvade jag fast alla mdf-bitarna runt fönstren och ytterdörren. När de satt på plats, slipade jag av utstickande kanter och ojämnheter.
Gunilla grundmålade ytterligare 10 panelplankor, så nu är det bara 34 kvar om vi mätt rätt. Vi har ytterligare 6 plankor i reserv om någon inte håller måttet, men dom målar vi bara om det behövs.

Jag sågade till en liten hylla för Åkes digitalbox också, och gick upp till honom med dagens post, och kollade att den passar samtidigt. Den var lagom stor, så jag letade i boden och hittade en liten burk med intorkad färg, som gick att få användbar med hjälp av lite lacknafta. Med en målning till i morgon ska nog hyllan gå att sätta dit på måndag, när jag ändå måste programmera om digitalboxen.

Käpptanten ringde, och lovade att hämta lite ingredienser i källaren till fatta-kittet som man använder vid käpplagning. Vi ska åka förbi henne, på vägen till Operan, och hämta lite.

På Operan ska vi äta räksmörgåsar med öl/vin, och se baletten Romeo och Julia. Vi dricker väl kaffe med toscabakelse i någon av pauserna sedan. / Pelle