Norrberga

lördag, mars 03, 2007

Kaffe

Vi började med att fälla ihop baksätena i bilen och köra upp till Jocke. Han hade rensat ut ännu mer, och vi fick inte plats med allt i bilen, utan måste lämna kvar alla tomma kartonger han samlat på sig tills i morgon. Vi åkte upp till återvinningscentralen med en matta, fyra gama sovsäckar, en trasig tvättkorg, en bunt synnerligen begagnade ljusstakar, två sopsäckar gamla kläder, ett täcke, en resväska två kassar tomglas och en massa köksprylar.

När vi tömt bilen åkte vi till K-Rauta och tittade efter en kakelfil, men den dom hade var inte vad jag tänkt mig. Tack och lov, hittade jag rätt på den filen som jag letat länge efter, men som hade gömt sig mellan ett par sandpapper i sliplådan, så jag kunde snygga till alla kanter på sågade klinkers så de blev rundade och fina.

När vi kom hem, provade vi att göra varsin cappuccino med Saras espressomaskin, som vi lånat medan hon och Anders roar sig i Kina. Det blev, efter lite pyssel, ganska gott, men det kan bero på att vi fick med ett mycket gott kaffe av Sara. Jag ska öva några gånger per dag under de närmaste veckorna, så kanske det blir ännu godare.

Sista golvplattan sitter på plats, och i morgon kan vi kanske foga. / Pelle