Norrberga

söndag, mars 25, 2007

Vi håller färgen

Vi målar och vi målar och vi målar. Ibland sågar jag lite också, så nu har vi nog äntligen fått ordning på alla plankor som är kvar.

Gunilla gjorde ett riktigt storverk idag. Hon både hann med att lacka kvistarna, och när det torkat, grundmålade hon alla plankorna jag sågat till. Vi får se i morgon om jag räknat rätt. Dom bör vara tillräckligt torra för att spikas upp då. Det är bara ett vägguttag som ska sågas hål för, och i hörnet och på slutet ska det sågas bort lite på några plankor, så vi hinner nog åka till brädgården och köpa mer fönsterfoder, och titta efter golvsockel också.

Jag fick ett mail från Björn på banken, och vi är bjudna hem till honom på middag i slutet på april, straxt innan vi åker till Spanien. Han berättade att Melinken, en av tjejerna på banken, ska pensionera sig också. Det är hon väl värd. Eventuellt har hon redan slutat, men jag vet ju var hon bor, så då får vi åka förbi hemma hos henne i stället för att säga grattis.
Eftersom det är våffeldagen i dag, gjorde Gunilla våfflor till middag. Det är inte klokt vad hon hinner med. Det tillfälliga köksbordet har vi flyttat ut i matsalen, för att få plats med plankmålningen i köket. Det är fortfarande för kallt ute för at kunna måla där. / Pelle