Norrberga

torsdag, april 05, 2007

Påskblommor

Igår plockade vi mest inomhus, för det var för kallt och blåsigt ute. Jag var bara ute en kort stund på eftermiddagen med Gunilla och satte upp ett nytt stängsel runt hennes blommor, för att hålla rådjuren borta. Det blev inte riktigt färdigt, men när det blir varmare fortsätter vi.

Idag åkte vi till Skärholmen där jag köpte en till digitalbox på Clas Ohlson, så att vi ska kunna spela in ett program, medan vi tittar på ett annat. När jag ändå var där, köpte jag ett par små klockbatterier också, för att få igång några Swatchklockor som stannat. När jag lagt in grejorna i bilen, tog jag en kundvagn på parkeringen, och gick genom hela Centrum och lämnade den på Ica, fem kronor rikare.Gunilla gick en vända i de andra affärerna under tiden, och när hon var klar träffades vi uppe på det nya cafét för varsin Cappuccino och en halv cocoskaka var.

Vi fick åka gamla riksettan hem, för vid Hallunda var det tvärstopp i trafiken. Det blir många krockar när alla ska iväg och fira påsk, och är stressade.
När vi kom hem, upptäckte Gunilla att det slagit ut en blomma på änglatrumpeten uppe på övre verandan. Den är visserligen väldigt krokig, men vad gör väl det? Vi har fått en blomma i början av april, och så tidigt har det aldrig blivit någon förr.
Hortensians blommor har blivit riktigt röda, men vi vågar inte ställa ut några ännu. Ingen av dom tycker om minusgrader.

Åke ringde och hade problem med sin ute-rollator, där ena bromsen hade släppt när han och Bosse var på Systemet. Jag gick upp och spännde den, så att han inte råkar ut för en olycka. / Pelle