Norrberga

måndag, april 02, 2007

Tji besiktning, men fåren blev glada.

Jag började med att fixa lite med lister och foder innan det blev så varmt att det var behagligt att gå ut och tvätta bilen. När bilen var ren och fin, och alla lampor kontrollerade fortsatte jag med att tvätta vinterdäcken. Jag såg att de båda skatorna gick omkring uppe i den halvan av körsbärsträdet, som är kvar. De såg synnerligen förvirrade ut.

Vi stannade till hos fåren, på väg till besiktningen, och delade ut ett paket hårt bröd under högljutt bräkande. (Det var inte vi som bräkte alltså!)

När vi kört in bilen på Bilprovningen i Södertälje, gick vi till deras "rastplats", och jag tog en kopp kaffe i automaten. Jag hann inte börja dricka av det förrän killen kom och frågade var det mittersta baksätet var. Han kunde inte prova att bilbältet gick att fästa om inte det var med. Det var bara att åka hem och boka en ny tid. Den första tiden som var ledig, var i Sätra den 7 maj, och då ska jag komma ihåg att sätta i det extra sätet, som vi aldrig använder. Vi tycker det är trevligare att två vuxna kan sitta bekvämt där bak, utan att trängas.

Nu plockade vi fram dynorna till utemöblerna, ställde fram vattentunnorna vid stuprören och grävde om komposten i solskenet i stället. Sedan tog vi en promenad till Bamses och hämtade ut våra biljetter till Cirque Du Soleil som vi ska se i september.Vi såg ett helt hav med blåsippor på vägen.Hemma har bara krokusarna börjat sticka upp nosen ur myllan ännu.Man kan ana att kejsarolvonet ska blomma vilken dag som helst, men nu säger de att det är kyla på gång igen, så vi får nog vänta till efter påsk innan det syns att det är riktig vår i trädgården. / Pelle