Norrberga

måndag, september 18, 2006

Varmt och skönt

Vi behövde inte tända kakelugnen vid frukosten. Det nya fina undergolvet var tillräckligt tätt för att hålla kylan ute. Efter frukosten fortsatte jag med att spruta silikon i springorna för att täta ännu mer, och började skära till isolering. Eftersom jag varit ganska noga med att få rätt avstånd på reglarna så var det lätt att stoppa bitarna på plats.

Vi åkte till Bauhaus, efter kaffet, och köpte spånskiveskruv, Grabber 58 mm vaxad. Den är lite dyrare än billighetsskruvarna, men dom har visat sig riktigt lättskruvade, och lite lyx kan man väl unna sig ibland. Vi köpte takspottar till extrapris också, men vi vet inte riktigt var vi vill ha dom ännu. Man fick 5 spottar med transformator för 150 kronor. Vi köpte tre paket.

Hemma igen fortsatte jag att isolera tills Gunilla var klar med middagen. Stekt fläsk med stuvad blomkål. En av våra favoriter. Jag blev så mätt, så jag kunde inte böja mig, så det var lika bra att ta en promenad. Vi gick ett varv runt skolan, och en liten avstickare till konditoriet och hämtade fakturan på kyrkkaffet. Vi passade på att köpa kexchoklad och center på Bamses också.

När vi kom hem tog jag fram åkgräsklipparen och klippte åkern. Det ska visst regna i morgon, och just nu väser gräset kanonsnabbt.

Sen var det dags för hörnet och Idol 2006 följt av När & fjärran medan vi mumsade i oss chokladen och drack Grappo. Nu har jag försökt att förstå mig på alla Dells bärbara för att kanske skaffa en. Det är verkligen en djungel. / Pelle