Norrberga

torsdag, oktober 26, 2006

Stängt!

När jag satte mig framför datorn igår, hade dom stängt ned bloggarna för översyn, så jag får väl summera gårdagen nu.

G åkte till jobbet, och jag plockade ihop lite papper, ringde skatteverket och Vikingline, och spikade upp några små regelbitar ovanför ytterdörren.

Jag plockade fram lite recept till Florence, som ska på julfest i Tucson. Hon behövde ett på mjuk pepparkaka, och det finns ett i vår "kakbok", som är bra.

När Gunilla var på väg hem, gick jag ned till centrum och hämtade ut paketet från Netonnet och köpte 7 dl creme fraice. Kryddkrasse hade dom inte, men jag fick åka hem ändå. Gunilla började med svampsoppan, och jag förvällde resten av svampen.

Soppan var läcker som vanligt, och det som blev över och den förvällda svampen ligger nu i frysen och väntar på lämpliga niddagar. / Pelle