Norrberga

fredag, oktober 27, 2006

Stolt

Ibland känner jag mig riktigt stolt. Just nu till exempel. Dels lyckades jag få min gamla webkamera att fungera igen efter att jag nästan installerat den nya kameran på den gamla datorn. Jag avbröt när jag läste i licensavtalet att det bara gällde för en dator i taget. Det skulle säkert kunna bli nå´t tjafs om två datorer uppdaterar samma program. Detta gjorde mig inte så stolt, men ganska glad när bilden kom tillbaks i den g:a kameran. även om den är riktigt frynig jämfört med den nya.

När brandväggen för några dagar sedan blockerade några alltför små datagramspaket, för att det kunde vara en fragmenteringsattack, en eller ett par gånger i minuten, i tolv timmar, var jag riktigt orolig. Jag uppdaterade alla antivirus- och spionletarprogram och även alla windows program också. Sedan gick jag in och bland annat ställde in att datorn bara skulle hämta bilder från den ursprungliga webbplatsen.

När jag senare skulle skriva på bloggen, var den nerstängd för underhåll, och nästa gång jag var där, var den grå och hade inga bilder. Gunilla var inne på jobbet nyss, och då såg den riktig ut.

Nu har jag tillåtit datorn att hämta bilder från alla platser, och: "Där satt den!"

Nu ser bloggen ut som den ska även i min dator. Och jag kom på det själv. / Pelle