Norrberga

fredag, november 03, 2006

Lugnet efter stormen

Vi åkte efter frukost och braständning till Kvantum och handlade helgmat. Sedan åkte vi in till Kungsholmen och hämtade våra tapeter som kommit. På hemvägen stannade vi på MediaMarkt och köpte varsin rakapparat. Jag köpte en Philips HQ 9140, som får ersätta min gamla Panasonic som både batteri och kniv är slut på. Gunilla hittade en liten Philips Moi, som får ersätta hennes förra Philips som hon aldrig tyckte om. Vi kommer väl att se ut som riktiga skinnhuvuden snart.

Jocke skickade ett SMS att han kommit fram till London ordentligt, men Anders har inte hört av sig ännu. Han har åkt till New York för att springa New York Marathon på söndag med några arbetskamrater, men han kanske skriver något på sin blogg.

Jag har lyckats få igång nätverket, så jag kan surfa även på laptopen, men har inte fått igång den lilla sladdlösa musen till den. I morgon ska jag flytta över den stationära gamla burken till Gunillas bord och se till att hon har ett "rent skrivbord" och inte ser några ikoner mer en en som ska heta "Gunillas". / Pelle

Vi åt i alla fall gott i dag med. Det blev Gösfilé med jordärtskockssås och ungsbakade palsternacka och en flaska Kloster Eberbach.