Norrberga

fredag, oktober 27, 2006

Mindre stolt

Innan frukosten gick jag upp för att hämta Åkes bil i hans garage. Den har stått still där i tre månader, så det sa inte ens klick när jag vred om tändningsnyckeln. Raskt gick jag över till Bosse och fick låna hans bil i stället. Gunilla och jag skulle åka i varsin bil till Skärholmen, där Carglass skulle byta vår vindruta efter stenskottet i somras. Jag satte Åkes batteri på laddning, och vi åkte i väg efter teet.

När vi kom fram till den OK-mack där jag trodde att Carglass skulle ligga, fanns det inte ens en OK-mack. Efter ett försök att ringa 118118 utan att lyckas (jag hade slagit 08 först) åkte vi till närmaste OK-mack och frågade. Jovars, vid en annan OK-mack, alldeles bredvid Skärholmens Centrum, låg det. Jag borde naturligtvis tittat på hemsidan innan vi åkte iväg. Jag hann ändå lämna in bilen två minuter över nio, och skjutsa Gunilla till jobbet i rimlig tid, men hon var naturligtvis arg som ett bi.

Halv tre, ringde Gunilla och sa att jag kunde hämta henne, och då startade Åkes bil snällt. Den blev nog glad att få ut och röra på sig. Jag har lovat att åka en sväng varje vecka i fortsättningen med den.

Den nya rutan såg väldigt blank och fin ut, och Gunilla som körde hem bilen hittade inget att klaga på, så vi har väl fått valuta för självrisken på 2 540 kronor. (35% av kostnaden).

Nu ska vi snart åka hem till Nisse. Han bjuder på middag i dag. Det ska nog bli kyckling, dock ej Coq au vin, eftersom G inte är förtjust i rödvin. Georg och Cindy ska komma också, och då brukar det bli trevligt. / Pelle