Norrberga

söndag, november 05, 2006

Marathon

Igår blev det inget skrivet, men vi var mest innomhus och eldade. Gunilla bakade gott matbröd, och jag höll på med datorerna och nätverket. Vi var på minnesmässa i Salems kyrka klockan fem, efter att ha tänt en lykta på Ullas grav.

På kvällen hade vi ett trevligt videosamtal via Skype med Lasse och Florence. Hon har nu en egen Skypeadress, och hon och Lasse kunde se Gunilla och mig bra medan vi pratade med varandra. Det är onekligen en fantastisk uppfinning. Vi hoppas att dom skaffar en kamera också. Det är så mycket roligare när man kan se varandra. Jag lägger med en bild från den nya webkameran.

I dag fortsatte jag med att sortera och gallra papper och annat som har med datorer och program att göra,för att få lite bättre plats på mitt skrivbord. Jag plockade även undan en del från Gunillas skrivbord, för hon vill ha det stort och tomt omkring sig.

Vi avbröt det hela med att åka till Skärholmen och handla byxor till Gunilla och lite lampor, batterier och en sockerbit (en sån där kopplingsplint för elkablar som man bryter av och har två och två) till mig. Vi passerade kyrkogården, men lyktan brann fortfarande, så den får stå tills i morgon.

När vi kommit hem fick vi så småningom mail med resultat från Anders Marathonlopp. Han kom i mål på 4 timmar 27 minuter och 51 sekunder. Det blev plats 20 765 utav 37 954 löpare. (Den som kom sist fick tiden 9:59:58) Det tycker jag var en fantastiskt fin prestation. Just nu ringde han från N.Y. och berättade att det känndes bra, men musklerna var lite ömma i benen. Nu ska dom ut och fira. / Pelle