Norrberga

måndag, november 06, 2006

Vinterdäck på

Då sitter äntligen dubbdäcken på. Jag passade på att byta bromsklotsar fram samtidigt. Gunilla har klagat en längre tid på att det skriker när man bromsar, och nu är det problemet löst.

Ytterligare genvägar på Gunillas skrivbord är borta nu, och jag har hittat ett par tänkbara löjromssäljare på nätet som jag ska ringa. Vår gamla kontakt hade inte något att sälja i år, och vi har bara ett hg kvar av förra årets köp. (5 kg) Dessutom hittade jag av en händelse svaret på varför hon inte har kunnat skriva ut trådlöst. Även en blind höna...

Wanda, orchidéen i badrummet, växer som synes vidare på sin väg mot blomningen. Hon får bada ett par timmar varannan vecka, och verkar tämligen nöjd med det. Lite fukt snappar hon nog åt sig när vi duschar på morgnarna också.

Vi åt fem kräftor var till middag, och lite
svart vinbärs, rostat bröd med Brie och Lappinkulta till.

Nu hittade jag en ny knapp på datorn, eller rättare sagt jag hittade knappen för 10 minuter sedan, men jag kom på vad den ska vara bra för nu. Det är knappen som stänger av pekplattan när jag använder musen. Det var verkligen på tiden, för jag har lyckats att flytta pekaren oavsiktligt med tummarna ibland när jag skriver, med förödande resultat, men nu blir det bättre i fortsättningen. / Pelle