Norrberga

tisdag, november 07, 2006

Matta

Vi blir aldeles matta av att nätverket spökar för den gamla datorn. Ju mer jag håller på ju konstigare verkar det, men det är bara att försöka ändra en grej i taget, och se vad skillnaden blir.

Klockan 10 gick vi ut på promenad runt sjön Flaten. Gunilla hade stegräknaren på sig, och det blev 7 768 steg på en timme. Det märks att hon är Anders mamma!

När vi kom hem var det kaffedags, och sedan skjutsade vi Åkes städhjälp till tåget. (Han ska inte bli riksdagsman) Vi själva fortsatte till Huddinge och hämtade den nya matsalsmattan som var färdig. Sedan fortsatte vi till Bilia vid Fruängen, och jag klagade på att de nya vindrutetorkarbladen, som vi köpte där igår, inte passade. Den vänlige kundmottagaren gick med mig ut och visade hur dom skulle sättas fast, och så var det med det. Tur att jag inte skällde! Han var vänlig nog att säga att dom hade "gjort om" fästena...

När vi kom hem åt vi Gunillas hembakta grekiska lantbröd med ägg och ansjovis till lunch, och sedan klippte jag till en bit ståltrådsnät och satte upp runt äppelträdet så att inte råbocken kan skava hornen mot det.

Jocke fick min gamla webbkamera när han kom hem, så att han
också kan synas på Skype.

Anders, som är kvar i N.Y., satt inne i Apples butik och där fick han surfa gratis. Han skulle gå på konstutställning i veckan, och luncha med John Berglund i morgon. Det verkar som om benen bär igen.

Vi fick ett vykort med posten idag från Kinesiska Muren. Maj-Lis och Lille har det bra, men gillar tydligen inte maten. Själva åt vi pytt i panna med stekt ägg som var gjord på rester från kalvsteken. / Pelle