Norrberga

torsdag, november 16, 2006

Mdf och gips

Gunilla har åkt på en förkylning, så hon har inte jobbat så mycket den här veckan. I dag åkte vi ändå till hennes jobb och var med på sista fågelinfluensatestet. Som tack för det fick jag en vanlig influensaspruta. G får sin när förkylningen gått över. Vi ska eventuellt vara med på ett bakterieodlingstest också.

När vi kom hem, bar jag upp sex gipsskivor från släpvagnen och lade på verandan. Mdf-skivan bar vi in och lutade mot en vägg redan igår, för den tål inte att vara ute i fukten så bra.
Den ska sågas till de smala sidorna runt fönstren och ytterdörren så småningom.

Efter kaffet skar jag till ett par gipsskivor, borrade hål för eldosor och skruvade upp dom på reglarna under ena fönstret i hallen.

Jag skickade ett grattis-mail till Maj-Lis, som fyller år i dag, och jag tyckte det var kul att infoga ett foto av solrosen som jag tog i höstas, och hittade ett fantastiskt filter i Photoshop som gjorde bilden lite annorlunda. Se själva.

Vi ska hem till henne på lördag och fira, men då blir det nog färska blommor. / Pelle