Norrberga

onsdag, januari 31, 2007

Nya tyngder och Katalonien

Igår skjutsade jag Gunilla till jobbet, och åkte förbi elbutiken i Stuvsta för att köpa ett nytt lysrör till köket. Det gamla hade börjat blinka och flimra. Eftersom Gunilla skulle gå på bio med den andra Gunilla på jobbet, så fick jag sköta mig själv hela dagen. Jag misslyckades med att skruva dit de nya tyngderna på snöplogen. Dom passade inte alls, för dom var till en helt annan modell. Gunilla ringde från jobbet och påminde om att hon hade namnsdag, så jag sa pliktskyldigast grattis.

Jag åkte upp till sopstationen och slängde alla gipsskivor som blev över, och en gammal matta som dom legat på ute på verandan.

Jag hittade en bit lax och pressad potatis i frysen som jag åt till middag. För att bli riktigt mätt värmde jag på lite fläskpannkaka också. Jag hämtade Gunilla vid stationen straxt efter nio, och sedan satt vi med varsin kopp te framför teven och såg på livräddarna.

I dag åkte jag in till stan och lämnade tillbaks de felaktiga ramvikterna. Dom har beställt rätt sort som förhoppningsvis kommer om ett par dagar. Jag åkte ändå inte förgäves, för jag såg tre registreringsskyltar på vägen i rätt ordning. Nu har jag både kommit ikapp Gunilla och passerat. Nu väntar jag på att hitta 082, och hon på 080.

Jag har skrivit en lista på alla saker som behövs till golvet nu. Det är golvgipsskivor, lim till dom, och primer. Flytspackel, klinkers med fix och fog och en spackelspade. Dessutom ska jag köpa isolering och takgips. I morgon ska vi åka runt och titta på klinkers en gång till innan vi köper dom i Södertälje.

HURRA!

Vi fick pappren på Spanienresan med posten idag. Det ska bli kul att få åka och möta våren i Katalonien över Valborg. Det finns uppvärmd pool på hotellet, och det kanske går att doppa sig i havet också. Vi får väl se. Vi ska ju till London om ett par veckor, och det ska bli kul det också. Vi håller tummarna för att British Airways inte ska strejka då. / Pelle