Norrberga

fredag, februari 02, 2007

Alltid lika svårt!

Varför skulle något vara lätt? Jag tog med de nya vikterna, som vi hämtade igår, ut till boden och konstaterade att det är många saker som måste skruvas bort för att vikterna ska komma på rätt plats. Det behövs en insex-nyckel som jag inte kan hitta. Tumnycklar finns, men en 6-milimeters går inte att hitta. Med ett bits i rätt storlek och ett "kombinationsverktyg", kunde jag lossa 3 av 4 skruvar, men det räcker ju inte.

Vi tog en tur med bilen till Clas Ohlson i Skärholmen, där jag införskaffade nödvändiga verktyg, samt en Philips digitalbox (till Åke). Gunilla hittade en hylla för tvål och shampo att ha i duschen.
Den 4:e skruven lossnade snällt när vi kommit hem, men sen var det så mörkt, så jag får fortsätta i morgon.

De stora svarta 17,5-kilos tyngderna ska skruvas fast i ramen, och axeln ska gå igenom hålet, så klumparna längst ut på axlarna måste bort först för att trä på dom. Det tar nog lite tid tills allt sitter på plats igen. Jag skottade i stället fram släpvagnen, och åkte till K-Rauta och köpte golvgipsskivor, lim, primer och flytspackel, innan vi kunde slå oss ned med fredagsdrinken och lite tilltugg. Jag lyckades få igång digitalboxen också, så i morgon kan jag nog installera den hos Åke.

Middagen var en 3,5-poängs citronkyckling (recept från viktväktarna) som blev ganska ätbar med mycket extra peppar och salt. Gunilla slängde receptet, innan vi gjorde glass med banan och mycket vispgrädde till efterrätt. / Pelle