Norrberga

lördag, februari 03, 2007

Frukostbesök

Jocke ringde och bjöd sig på frukost i morse. Han hade hoppats på att vi skulle åka och handla idag,och att han skulle få åka med, men vi hade redan bestämt att vi skulle åka tåget in till stan och titta på en cabinväska. Vi lovade att han får frukost i morgon också, och att vi kör honom till Ikea och ICA Kvantum då istället.

När vi kom till stan, började vi med att gå till Brittiska Turistbyrån, men dom har inte öppet på lördagar, så vi får passa på att köpa tunnelbanekort en annan dag. Vi fortsatte till PUB, men där säljer dom inte resväskor längre. Vi gick vidare till NK, och där hittade vi en väska som var en storlek större än den vi ville titta på. Den verkade ganska vettig ändå, så efter en kort visit på Åhlens, tog vi tåget hem igen, och beställde en svart Samsonite cabinväska på Telias hemsida, för vi hade en massa poäng som vi måste handla för innan dom försvinner. Svart är kanske inte den roligaste färgen, men den är i alla fall könsneutral.

Efter kaffe med kanelbulle hemma, gick jag upp till Åke och installerade digitalboxen. Jag lovade att skriva en lista på de tio kanaler han nu har att välja på, och på vilka platser dom finns, för närminnet är inte nå´t att hurra för när det gäller tekniska saker. Speciellt när han nu måste använda två fjärrkontroller.

Jag började skära till golvgipset, och lyckades få till tre av de fem skivorna. Jag har inte limmat fast dem ännu, men de har rätt storlek nu, för att passa precis sedan när alla är klara. Jag måste skära dom snett på bägge sidor, för det finns inga raka väggar eller räta vinklar i huset. Det finns bara små vinklar och vrår överallt.

Gunilla gjorde en riktigt god kräftpasta med äkta hemgjord pasta. Vi hade en skvätt vin kvar sedan igår som vi började med, men när jag öppnade nästa flaska, smakade det gammal källare om den, och korken luktade inge vidare, så den ska vi lämna tillbaks. Jag gick ner i källaren och hämtade en ny flaska och den smakade som den skulle. Det är skönt att det finns resurser. Sista vinskvätten drack vi till Melodifestivalen, som var ännu sämre än vanligt. / Pelle