Norrberga

måndag, mars 05, 2007

Arbetsdag

Först körde jag Gunilla till tandläkaren och satt sedan och läste Classic Motor medan hon var inne på sin årliga översyn. En kvart senare kom hon ut med ett strålande leende. Inga hål någonstans! Välkommen igen nästa år.

Vi åkte vidare till Huddinge där jag släppte av henne vid sjukhuset. Hon skulle jobba ett par timar och fixa någons biljett och några försäkringar för de som ska åka till Ghana.

Jag åkte hem, och hade turen att se både 98:an och 99:an vid Tullinge. Efter tips från mig, kunde Gunilla sedan se 99:an från tåget när hon åkte hem. (Hon hade redan sett en 98:a tidigare).

Jag mötte henne vid tåget och vi passade på att besöka den nya butiken i centrum. De hade kuddar, dukar och andra heminredningsgrejor, som vi inte är särskilt intresserade av.

När vi kom hem tog vi varsin espresso innan vi åkte till K-Rauta och köpte en provburk med ljust grön oljefärg, som vi ska måla med i hallen när panelen kommer på plats. Jag tog in pärlsponten från boden, där den legat sedan i höstas. Nu får den ligga inne i matsalen och torka till lite innan vi kan såga till, och spika upp den.

Golvet blev riktigt tjusigt när jag fått torka av det en gång till med ytterligare ett par hinkar rent vatten, och jag kunde plocka ihop lite av verktygen jag använt så att det blev lite mindre stökigt hemma. Vi åt den stuvade vitkålen och det stekta fläsket idag, och det blev absolut ingenting kvar. Till efterrätt klämde vi i oss varsin kexchoklad, som vi köpte till extrapris på K-Rauta. / Pelle